To oz. podobna vprašanja dobim res pogosto.
Velikokrat opažam zmotno predstavo, skozi katero ljudje razumejo djotiš, astrologijo, našo natalno karto kot branje naše usode. Kot neko izhodišče skozi katerega je vse določeno, kjer kot nemočna bitja, marionete življenja, zgolj sprejemamo in se vdajamo v usodo, ki nam jo je predoderedilo življenje.
Zato veliko ljudi reče, da ne želi vpogleda v svojo rojstno karto, saj je bolje ne vedeti, kaj (navadno groznega in strašnega) nam je pripravila usoda.
Kako zmotno in napačno prepričanje! Prepričanje, ki nas oropa moči. Prepričanje, ki nas oropa svobodne volje. Prepričanje, ki nam onemogoča, da bi pričeli s kreiranjem življenja, ki si ga želimo in zaslužimo. Prepričanje, ki preprečuje, da bi zaplavali v globine lastnega obstoja, zares spoznavali sebe na vseh nivojih bivanja, spreminjali pri sebi in v sebi, kar nas omejuje, nam ne služi ali nam celo škoduje. In ostajamo na površini našega obstoja, na površini našega zavedanja, kjer le čakamo, kaj bo danes, kaj bo jutri, dihamo plitko in s strahom, kaj bo prinesla prihodnost, preživljamo čas, namesto, da bi dihali s polnimi pljuči in zares živeli!
Da bi razumeli filozofijo djotiša, moramo razumeti koncept karme. Karma deluje kot fizikalna zakonitost akcije in reakcije, vzroka in posledice, zelo dobro jo opisuje naš pregovor »Kar seješ, to žanješ.«
Torej danes živimo posledice naših preteklih delovanj in hkrati ustvarjamo semena prihodnjih posledic.
Po vedskem znanju se karma deli na 4 dele.
Prvi del karme so akcije in reakcije, ki so se že zgodile nekoč v preteklosti, na nak način pretekla karma. Zakaj bi bila sploh pomembna, če so tako akcije kot reakcije stvar preteklosti? Zato, ker vse, kar se je v preteklosti zgodilo, so izkušnje, ki ostanejo zapisane in shranjene v podzavesti, v celičnem spominu. Na podlagi preteklih izkušenj se odločamo v sedanjosti, zlasti kadar pretekle izkušnje niso ozaveščene.
Drugi del karme so pretekle akcije, katerih reakcije se dogajajo zdaj, v tem življenju. Tu bi lahko rekli, da govorimo na nek način o usodi oz. tistem, kar mi velikokrat doživljamo in razumemo kot usodo.
Pa vendarle ni življenje zgolj nemočno čakanje na dogodke usode. Velikokrat zmotno mislimo, da če smo v preteklosti sprejemali »napačne« odločitve, nimamo druge izbire kot počakati na »kazen«, ki se bo odvila skozi dogodke usode. A temu ni tako. Vedno imamo možnost popravljanja, tudi za nazaj! Predvsem z ozaveščanjem močno vplivamo, v kakšnem obsegu in na kakšen način se bodo odvile reakcije preteklih akcij. Ko seme posadimo, ni vsega konec. Tudi, če nam ne uspeva najbolje, lahko z opazovanjem rasti in razvoja semena marsikaj popravimo – obstaja cel kup pripravkov in postopkov, s katerimi lahko rešimo »slabo seme«. A če ga pustimo vnemar in rečemo, da je seme slabo in iz njega nič ne bo, potem obstaja velika verjetnost, da bo temu res tako. Enako je z nami in našimi akcijami – reakcijami oz. našo karmo. Zato vedno poudarjam, da djotiš ni napovedovanje prihodnosti, ker ne more biti! Ljudje zares imamo svobodno voljo, problem je le v tem, da se je mnogokrat ne zavedamo.
Tretji del karme so akcije, ki jih izvršujemo v tem trenutku in posledice oz. reakcije katerih bomo živeli v prihodnosti.
Četrti del karme pa so akcije in reakcije, ki se bodo odvile v prihodnosti. Tudi za ta del karme je pomembno ozaveščeno življenje danes, saj danes ustvarjamo izkušnje, ki jih bomo shranili v podzavest, zapisali v celični spomin in na osnovi le-teh kreirali v prihodnosti. Torej ni le danes in za danes pomembno, da sproti ozaveščamo, čistimo, rešujemo, temveč je to pomembno tudi za prihodnost.
Djotiš se ukvarja in osvetljuje predvsem drugi del karme, t. i. prarabdha karmo, ki se dodatno deli na dridha ali trdo karmo in na adridha oz. spremenljivo karmo. Na prvo nimamo večjega vpliva, na drugo pač.
Del trde karme je npr. družina, država, okolje v katero se rodimo, otroci, ki pridejo v naše življenje, tudi življenjski partnerji, trenutek rojstva, trenutek smrti … Ko govorimo o dridha ali trdi karmi, govorimo o posledicah / reakcijah preteklih akcij, na katere nimamo večjega vpliva. Lahko govorimo o usodi oz. dogodkih usode. Torej lahko rečemo, da v življenju živimo usodo, a le ta je bila nekoč stvar svobodne volje, svobodne izbire naših dejanj, naših semen, ki jih danes živimo kot sadove preteklih delovanj.
Adridha karma, spremenljiva karma pa je tista, kjer živimo predvsem svobodno voljo. Res ne moremo za časa življenja izbirati staršev, lahko pa izbiramo, kakšen odnos bomo z njimi gradili. Ne moremo izbirati težkih lekcij in učenj, ki jih v življenju doživimo, lahko pa izbiramo, kako se bomo nanje odzvali, kaj se bomo naučili, ali bomo izbirali vlogo žrtve ali pa bomo situacije sprejemali in izkoriščali kot priložnosti za učenje, rast, razvoj in spreminjanje sebe in svojega odnosa do sveta. Tu je naš največji zaklad svobodne volje in skozi spreminjanje sebe najbolj vplivamo na spreminjanje našega življenja.
Odgovor na vprašanje, kaj živimo, torej ni tako enoznačen. Živimo oboje, tako usodo kot svobodno voljo. Življenje je namreč po večini spoj obeh – trde in spremenljive karme. Bolj kot se zavedamo sebe, več imamo svobodne volje in obratno.
Djotiš osvetljuje naša semena, kako bomo za njih skrbeli, pa je odvisno od nas!